امروز : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
سایز مناسب برای طراحی پوستر چقدر است؟
سایز مناسب برای طراحی پوستر چقدر است؟

سایز مناسب برای طراحی پوستر چقدر است؟

بارها در ذهنتان اتفاق افتاده که برای موضوع خاصی پوستری با ویژگی ها منحصر بفرد طراحی و چاپ نمایید. پوستری که علاوه بر زیبایی بیانگر هدف شما از طراحی آن پوستر باشد. برای طراحی و ساخت پوستر یک رویداد، کمپین تبلیغاتی یا هر موضوع دیگر انتخاب اندازه مناسب، یکی از نکات کلیدی بشمار می رود. در این مقاله قصد داریم به نحوه انتخاب سایز مناسب در طراحی پوستر بپردازیم پس با ما همراه باشید. در این مقاله ما محبوب‌ترین اندازه‌های پوستر، ابعاد آن‌ها و مهمتر از همه، نحوه تصمیم‌ گیری در خصوص انتخاب اندازه مناسب برای پوستر خود را بررسی خواهیم نمود.

نحوه انتخاب پوستر مناسب

پوسترها یک عنصر ضروری از ارتباطات بصری و یک انتخاب محبوب برای تبلیغات و اعلان رویدادها هستند. آنها مدتهاست که بخشی جدایی ناپذیر از دنیای تبلیغات و طراحی بوده و به دلیل تطبیق پذیری و اثربخشی در رساندن پیام به مخاطبان، کاربرد گسترده ای دارند.

انتخاب اندازه پوستر مناسب می تواند موفقیت هدف شما را ایجاد نموده و یا سبب شکست دهد. هرچه پوستر بزرگتر باشد، دیدن و درک پیام آن برای بینندگان آسان‌تر خواهد بود – به این معنی که مشتریان بالقوه بیشتری آنچه را که می‌خواهید بگویید دریافت خواهند کرد! انتخاب یک اندازه مناسب کمک می کند تا میزان تاثیرگذاری تلاش های بازاریابی شما توسط جامعه مخاطبان مورد هدف شما، به حداکثر برسد. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که کدام پوسترها محبوب هستند؟

 

پوسترهای کوچک - 11 × 17 اینچ
پوسترهای کوچک با ابعاد 11 در 17 اینچ برای دستیابی به مخاطبان هدف یا زمانی که فضا محدود است عالی هستند. آنها معمولاً برای تبلیغ رویدادهای محلی، ویترین ها، تبلیغات فروشگاه های خرده فروشی یا رویدادهای باشگاه استفاده می شوند. اندازه جمع و جور این پوسترها، آنها را برای قرار دادن روی تابلوهای اجتماعی، تیرهای چراغ برق یا فضاهای خرده فروشی کوچکتر ایده آل می کند و به شما این امکان را می دهد که پیام خود را در مقابل مخاطبان خود بدون توجه به جایی که هستند منتقل نمایید.

پوسترهای متوسط - 18 × 24 اینچ
پوسترهای متوسط با ابعاد 18 در 24 اینچ انتخابی انعطاف‌پذیر است که می‌توان آن را در محیط‌های مختلف به کار برد! این ابعاد برای استفاده در فضای داخلی و خارجی ایده آل است و معمولاً در نمایشگاه های هنری، تبلیغات محصول و رویدادهای آینده مورد استفاده قرار می گیرند. این پوسترها به اندازه کافی بزرگ هستند که توجه مردم را به خود جلب کنند، اما همچنان به راحتی قابل استفاده بوده و امکان نصب و حذف سریع را فراهم می کنند.

پوسترهای خرده فروشی - 22 × 34 اینچ
استراتژی بازاریابی خود را با پوسترهای خرده فروشی اصلاح کنید! این پوسترها که با در نظر گرفتن فضاهای تجاری ساخته شده‌اند، برای استفاده در مراکز خرید، فروشگاه‌های بزرگ و فروشگاه‌های خرده‌فروشی بزرگ برای نمایش کالاها، فروش‌ها و تبلیغات ویژه طراحی شده‌اند. با ابعاد 22 در 34 اینچ، بوم قابل توجهی برای جلب توجه خریداران وجود داشته و می‌توان در مکان‌های مختلف، از جمله دیوارها و ویترین فروشگاه‌ها، برای حداکثر نوردهی مورد استفاده قرار گیرند.

پوسترهای بزرگ - 24 × 36 اینچ
پوسترهای بزرگ با ابعاد 24 در 36 اینچ تأثیر بصری قوی ایجاد نموده و فضای قابل توجهی را برای متن و تصاویر فراهم می کنند. این اندازه پوستر، به طور منظم برای ارائه کنفرانس، رویدادهای بزرگ یا تبلیغات در مناطق پر رفت و آمد استفاده می شود. پوسترهای بزرگ به عنوان یک انتخاب عالی برای زمانی که می خواهید جلب توجه کنید و تأثیر ماندگاری ایجاد نمایید، بشمار می رود!

پوسترهای فیلم - 27 × 40 اینچ
با پوسترهای نمادین فیلم 27 x 40 اینچی، جادوی فیلم ها را به تصویر بکشید! این پوسترها که به طور خاص برای تبلیغ فیلم ها، تولیدات تئاتر و سایر رویدادهای سرگرمی مورد استفاده قرار می گیرند، برای لابی های سینما، سالن های تئاتر یا هر مکان تفریحی ضروری هستند. پوسترهای فیلم با اندازه قابل تشخیص و طراحی نمادین خود یک ابزار بازاریابی قدرتمند هستند که می توانند فوراً جذابیت رویداد شما را افزایش دهند!

اندازه پوستر "نوع A"
اگر به دنبال اندازه‌های پوستر هستید که سازگاری و مقیاس‌پذیری را ارائه دهند، اندازه‌های پوستر سری A بهترین انتخاب برای شما هستند. این اندازه‌ها، از سیستم اندازه کاغذ 216ISO  پیروی نموده که با نسبت‌هایی بر اساس جذر عدد 2، این تضمین را می دهند که نسبت تصویر در هنگام افزایش یا کاهش مقیاس؛ ثابت باقی می‌ماند. سری A شامل اندازه پوسترهای محبوب مانند A0، A1، A2، A3 و A4 است. در زیر یک نگاه اجمالی جهت راهنمایی بهتر اندازه، ابعاد و کاربردهای پیشنهادی ذکر شده است.

A0: بزرگترین اندازه پوستر استاندارد، A0 برای ارائه کنفرانس، نمایش نمایشگاه و کمپین های تبلیغاتی در مقیاس بزرگ ایده آل است. با توجه به اندازه آن، محدوده دید عالی دارد و می تواند گرافیک های پیچیده و اطلاعات دقیق را در خود جای دهد.

841 x 1189 میلی متر   |   33.1 x 46.8 اینچ   |   9933 x 14043 پیکسل

A1: یک انتخاب مناسب برای تبلیغات با اندازه متوسط، اطلاعیه های خدمات عمومی و تبلیغات خرده فروشی است. اندازه پوستر A1 به اندازه کافی بزرگ است تا توجه را جلب کند و می تواند به طور موثر حجم مناسبی از محتوا را ارائه دهد در حالی که بینندگان شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

594 x 841 میلی متر   |   23.4 x 33.1 اینچ   |   7016 x 9933 پیکسل

A2: اندازه A2 یک معیار محبوب برای تبلیغات رویدادهای کوچکتر مانند کنسرت ها، کارگاه ها یا تبلیغات ویژه است.

420 x 594 میلی متر   |   16.5 x 23.4 اینچ   |   4961 x 7016 پیکسل

A3: پوسترهای A3 با ابعاد کمی بزرگتر از اندازه کاغذ پرکاربرد A4، برای اهداف مختلف، از جمله مطالب آموزشی و اطلاعیه های محل کار، به اندازه کافی همه کاره هستند.

297 x 420 میلی متر  |  11.7 x 16.5 اینچ  |  3508 x 4961 پیکسل

A4: اگرچه اندازه پوستر اختصاصی نیست، اما کاغذ A4 یک انتخاب همه کاره برای تبلیغات و مطالب اطلاعاتی در مقیاس کوچک مانند بروشور، لیست قیمت و . . . است. ابعاد جمع و جور آن، آن را برای پخش، فتوکپی و مشاهده از نزدیک کاربردی می کند.

210 x 297 میلی متر   |   8.3 x 11.7 اینچ   |   2480 x 3508 پیکسل

 

در حالی که چاپ پوستر می تواند نسبتاً آسان باشد، مواردی وجود دارد که باید برای اطمینان از بهترین نتایج ممکن در نظر بگیرید! در اینجا پنج نکته مهم برای چاپ پوستر آورده شده است:

  • انبار کاغذ مناسب را انتخاب کنید. ضخامت کاغذ کیفیت چاپ شما را تعیین می کند، بنابراین مطمئن شوید کاغذی را که انتخاب می کنید، با آنچه شما می خواهید تناسب دارد.
  • حاشیه امن. فضای طراحی خود را به گونه ای در نظر بگیرید که هنگام برش در چاپ طرح شما از بین نرفته و برش نخورد.
  • رزولوشن مناسب را انتخاب کنید. تصاویر نمایش داده شده بر روی مانیتورهای رایانه واضح به نظر می رسند، زیرا تمایل به داشتن 72 نقطه در اینچ دارند، در حالی که چاپگرها حداقل به 300 نقطه در اینچ برای نتایج خوب نیاز دارند - در غیر این صورت، تصویر شما هنگام چاپ تار یا پیکسل به نظر می رسد!
  • تصحیح و پیش نمایش قبل از ارسال. قبل از ارسال فایل خود برای چاپ، تمام املا و جزئیات موجود در طرح خود را دوباره بررسی کنید و در صورت امکان یک چاپ آزمایشی از طرح خود بگیرید؛ به این ترتیب می توانید از بروز هر گونه اشتباه پرهزینه جلوگیری کنید.

اکنون که همه چیز را در مورد اندازه های مختلف پوستر و کاربردهای ایده آل آنها می دانید، زمان آن رسیده که خلاقیت به خرج دهید و شروع به طراحی پوستر خود نمایید! با کمک ابزار طراحی آنلاین پوستر پیکیتو، می‌توانید به راحتی پوسترهای خیره‌کننده‌ای ایجاد کنید که تأثیر فراوانی در مخاطبان شما گذاشته و پیام شما را منتقل نماید. طرح های آماده، فونت های اصیل ایرانی و امکانات موجود در ابزار طراحی پیکیتو به شما این امکان را می دهد تا خالق طرح های بی نظیری باشید.

دی ان ان